Суфян Саври (радыяллаху анх)
айтты: "Шахваттан (напсинин каалоо жана тилектеринен) улам кылынган
күнөөлөрдүн кечирилишине үмүт кылынат. Бирок, кибирден (текебердиктен, адамдын
өзүн жогору көрүүсүнөн) улам кылынган күнөөлөрдүн кечирилиши жана магфират
кылынышы өтө кыйын. Анткени, шайтандын күнөөсүнүн түпкү себеби текебердиктен
эле. Ал, өзүн Адам алейхиссаламдан жогору экенин айткан эле.”
Захид заттардын бири айтты:
"Кимде-ким күлүп күнөө кылса Аллаху таала аны ыйлаган абалында Тозокко
таштайт. Анткени, мындай адам аягында өкүнөт. Аллаху тааладан өзүн кечирилишин
жана магфират кылынышын тилейт. Кимде-ким Аллаху таалага карата болгон уятынан
жана Аллаху таалага карата ибадат, тааттагы кемчиликтеринен жана каталарынан
корккондуктан ыйлап Аллаху таалага таат кылса, Аллаху таала аны кубанган
абалында Бейишке киргизет. Ал кубанат, себеби максаты болгон Аллаху тааланын
кечиримине ээ болгон.” Олуялардын бири айтты: "Күнөөнү кичине деп
көрбөгүлө. Анткени, чоң күнөөлөр кичине күнөөлөрдөн пайда болот.” Кээде Аллаху
тааланын каары кичине күнөөлөрдө болуп калуусу ыктымал.”
Көңүл табиптеринен болгон
олуялардын бири мындай деген: "Аллаху тааладан жакыныраак бир жардамчысы
бар деп ойлогон адамдын Аллаху тааланы таануусу аз. (Башкача айтканда, Аллаху
тааладан башкасын өзүнө жакыныраак жана жардамчы катары көрсө, ал адам Аллаху
тааланы толук тааныган эмес.” Кимде-ким нафс-и аммарасын эң чоң душман деп
билбесе ал адам өз напсин тааныган эмес.”
Абу Бакр Сыддык (радыяллаху анх)
айтты: "Тил (жаман сөздөрдү айтуу жолу менен) бузулса, андан улам адамдар
азап тартышат жана кайгырышат. Жүрөк (рия жана ушул сыяктуу оорулар менен)
бузулса, ошол убакта периштелер кайгырат жана ыйлашат.” "Шахват султандарды
кулга айлантат. (Анткени, адам сүйгөнүнүн кулу болот.) Сабыр да кулду султан
кылат. (Анткени, кул сабыр кылуу жолу менен максатына жетет”, - деп айтылды.
"Кимде-ким күнөөлөрдү
таштаса, жүрөгү ичкерет (насаатты кабыл кылат жана моюн сунат). Жегенинде, кийгенинде
жана башка нерселерде харамды таштап, халалынан жеген адамдын акылы тунук жана
жарык болот. Ошентип, Аллаху тааланын өлгөндөн кийин тирилтүүсүнө далил болгон
улуу иштерине (жазында дарактардын жана жер бетинин жашылданышы сыяктуу)
карайт, алар жөнүндө ойлонот. Аллаху тааланын кудуретин, илимин, ааламдын жана
Анын, бардык нерсенин ээси жана кожоюну экендигин мушахада кылат (байкайт).”