Ибни Аби Шайба:
Абу Бакр
Абдуллах бин Мухаммед хафыз эле. Жүз миң хадиси шарифти равилери менен бирге
жатка билген адам "хафыз” деп аталат. 850-жылы кайтыш
болгон. "Муснад” китеби белгилүү.
Дарими:
Абдуллах бин
Абдуррахман хафыз Абу Мухаммед 789-жылы Самаркандда туулуп, 869-жылы кайтыш
болгон. Хадис аалымы эле. "Муснад” деп аталган китеби өтө
баалуу. Хадиси шариф илиминде болгондой эле, тафсир жана фикх илимдеринде да
терең аалым эле.
Эмгектери:
1 – "Муснад-и
Дарими” (Эң таанымал жана баалуу эмгеги ушул.)
2 –
"Ал-Жами-ус-сахих”. Бул "Сунан-и Дарими” деп дагы аталат.
3 –
"Суласиййат”.
Ахмед Беззар:
Атасынын аты
Амр. Хадис аалымдарынан болуп, 905-жылы кайтыш болгон. "Муснад” деп
аталган китеби белгилүү.
Абу Яъла:
Ахмед бин Али
хадис аалымы эле. "Муснад” китеби белгилүү. 825-жылы туулуп,
920-жылы Мусулда кайтыш болгон.
Ибни Адий:
Абу Ахмед
Абдуллах ибнул Адий хадис имамдарынан эле. 856-жылы Журжанда туулуп, 935-жылы
Астарабадда кайтыш болгон. Хадиси шариф жыйноо үчүне Ирак, Мысыр, Шам жана
Хижазды кыдырды.
Ибни Хиббан:
Абу
Хатим Мухаммед бин Ахмед Тамими хадис имамы жана Шафии эле. Самарканддын казысы
эле. Сижстанда Буст шаарчасында туулуп, 966-жылы Самаркандда кайтыш болгон.
Рамехурмузи:
Улуу
хадис аалымдарынан эле. Аты Хасан бин Абдуррахман. 970-жылы Рамехурмуз шаарында
кайтыш болгон. Ал Рамехурмузи аты менен таанылды. Көптөгөн эмгектерди жазган.
Булардан "Ал-Мухаддис-ул-Фасыл Бейн-ар-Рави ве'л-Ваи” деп аталган эмгеги усули
хадис жаатында жазылган алгачкы китеп. Анын "Раби-ул-Мутеййемин фи
Ахбар-ил-Ушшак”, "Китаб-ул-Эмсал”, "Китаб-ун-Навадир”, "Китаб-и
Рисалат-ус-Сафар”, "Китаб-ур-Рух”, "Адаб-ун-Натык” деп аталган эмгектери да
бар.
Дара Кутни:
Али
бин Омар хадис аалымы эле. 918-жылы Багдадда Дара Кутнда туулган болуп,
995-жылы кайтыш болгон. "Сунан” деп аталган белгилүү.
Хаким Нишапури:
Мухаммед бин
Абдуллах хадис аалымдарынан эле. 933-жылы туулуп, 1014-жылы Нишапурда кайтыш
болгон. Бухари жана Муслимде жок болгон сахих хадистерди чогултуп жазган "Мустадрак” китеби
өтө баалуу.
Ахмед бин Абдуллах (Абу Нуайм Исфахани):
Абу Нуайм
Исфахани аты менен белгилүү. Шафии мазхабында эле. Хадис аалымы эле. 948-жылы
туулуп, 1039-жылы кайтыш болгон. Баалуу китептери бар. "Хилйа-тул-Авлия” китеби
белгилүү.
Ибни Абдилбарр:
Хафыз
Жемаладдин Абу Омар Юсуф бин Абдуллах Малики мазхабында фиких жана хадис аалымы
эле. 978-жылы Куртубада туулуп, 1071-жылы Шатыбада кайтыш болон. "Алистиаб
фи-марифа-тил-асхаб” деп аталган китеби белгилүү.
Хатиби Багдади:
Хафыз
Ахмед бин Али хадис аалымдарынан эле. Көп санда баалуу китептерди жазган. Шафии
мазхабында эле. 1002-жылы Багдада туулуп, 1071-жылы ошол жерде кайтыш болгон.
Имам Азам жана Имам Ахмедге тил тийгизген болсо да, жеңилген.
Дайлами:
Шахрдар
бин Абу Шужа Ширавайх 1090-жылы Хамаданда туулуп, 1163-жылы кайтыш болгон.
Хадис аалымы эле. "Муснад-ул-фирдавс” деп аталган китеби
белгилүү.
Ибни Асакир:
Али
бин Хасан фикх жана хадис аалымы эле. 1105-жылы Шамда туулуп, 1176-жылы ошол
жерде кайтыш болду. Сексен томдук "Шамдын тарыхы” китеби белгилүү.
Зехеби:
Имам
Абу Абдуллах Шемседдин Мухаммед бин Ахмед бин Осман бин Каймаз Туркмани Мысри
хадис жана тарых аалымдарынан эле. 1274-жылы Шамда туулган болуп, 1348-жылы
Мысырда кайтыш болгон. Эмгектеринен "Мизан-ул итидал”, он эки томдук "Тарих-ул
Ислам”, "Тажрид фи-асма-и Сахаба” жана "Ас-сайфа фи-менакыби Абу Ханифа”
китептери бар. "Ат-тыббун-Набави” өтө пайдалуу болуп, Ибрахим Эзрактын
"Тасхил-ул-менафи” түшүндүрмөсүндө Мысырда жана 1975-жылы Стамбулда
жарыяланган. Ибни Таймиййанын шакирти эле.
Ибни Хажар-и Аскалани:
Шихабуддин
Ахмед бин Али хадис имамы жана Шафии фикх аалымы эле. 1371-жылы Мысырда туулуп,
1448-жылы ошол жерде кайтыш болгон. Жүз элүүдөн ашуун китеби бар. "Алисабе
фи-тамйизиссахаба” китеби Ибни Асирдин "Усуд-ул-габе” китебинен да мыктыраак.
Төрт томдон турат.
Мунави [же Менави]:
Абдуррауф-и
Мунави хадис жана фиких аалымы эле. Шафии мазхабында эле. 1518-жылы туулуп,
1621-жылы Каирде кайтыш болгон. Көптөгөн китептерди жазган. "Кунуз-уд-дакаик”
китеби 1868-жылы Стамбулда жарыяланган.